نحوه تمیز کردن ایمن خوردگی باتری در خودروها، ابزارها و موارد دیگر

خوردگی می تواند بین شما و استارت زدن ماشین شما ایجاد شود.

زمان زیادی را با باتری‌های ماشین بگذرانید، و در نهایت پودری نرم، سفید یا سبز را خواهید دید که روی یک یا دو پایانه باتری رشد می‌کند. خوردگی به طور طبیعی در همه باتری ها اتفاق می افتد و معمولاً در ابتدا چیز مهمی نیست. در صورت عدم کنترل، خوردگی می تواند جریان الکتریسیته را سرکوب کرده و از طریق گیره ها و پایانه ها بجوید.

با توجه به مشکلات زیادی که می تواند ایجاد کند، تمیز کردن خوردگی باتری آسان و مهم است.

 

لوازمی که برای تمیز کردن پایانه های باتری از خوردگی نیاز دارید

  • جوش شیرین و آب داغ. آب گرم مخلوط شده با جوش شیرین، خوردگی را خنثی می کند، بنابراین می توانید با خیال راحت آن را پاک کنید.
  • یک برس سیمی هنگام تمیز کردن پایه‌های باتری سربی و گیره‌های خودرو از آن استفاده کنید.
  • یک برس پلاستیکی برس های نایلونی برای تمیز کردن ظروف به خوبی کار می کنند، اما می توانید از مسواک نیز استفاده کنید. (بعد آن را دور بیندازید.)
  • یک حوله یا پارچه. پس از پاک کردن خوردگی باید باتری و پایانه ها را خشک کنید.
  • دستکش و محافظ چشم. اگر عینک آفتابی ساده ندارید، می‌تواند کارساز باشد.
  • فضایی با تهویه مناسب این کار را در بیرون، در گاراژ باز یا در حالی که یک فن از شما دور می‌شود، انجام دهید.
  • ذخیره کننده حافظه برای ماشین ها اگر در حال تمیز کردن باتری ماشین و گیره‌های آن هستید، باید آن را جدا کنید – اما قطع کردن آن بدون ذخیره‌کننده حافظه می‌تواند باعث مشکلات برقی گران قیمت شود. (آنها با قیمت 9 تا 20 دلار به صورت آنلاین در دسترس هستند.)

با این لوازم، به خوبی مجهز خواهید بود تا خوردگی باتری‌هایی به بزرگی یک باتری ماشین یا به کوچکی AA یک ماشین اسباب‌بازی را تمیز کنید. با این حال، مخلوط جوش شیرین باید کمی متفاوت باشد، زیرا شما در حال تمیز کردن آن هستید.

 

راه هایی برای مخلوط کردن جوش شیرین برای تمیز کردن خوردگی باتری

جوش شیرین و آب را بر اساس چیزی که می‌خواهید تمیز کنید، متفاوت مخلوط کنید.

تمیز کردن خوردگی وسایل الکترونیکی کوچک مانند چراغ قوه یا ابزار برقی؟

  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 1 فنجان آب گرم
    یک سواب پنبه ای را در آن آغشته کنید تا مخلوط آبکی خیس شود.

باطری ماشین خورده را تمیز کنید؟

  • 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ¼ فنجان آب گرم
    مخلوط خمیردندان مانند را روی یک برس بریزید.

برای تمیز کردن خوردگی باتری به متخصصین ما بروید.

آیا می خواهید باتری ماشین خود را بدون سر و صدا تمیز کنید؟ آن را به حرفه ای ها در مرکز تمام باتری های بین ایالتی یا یکی از تعمیرگاه های مورد اعتماد که باتری های بین ایالتی می فروشند، ببرید.

موقعیت در نزدیکی شما

 

مراحل نحوه تمیز کردن خوردگی باتری

  1. اول ایمنی. عینک ایمنی و دستکش بپوشید. مطمئن شوید که جریان هوای خوبی در اطراف خود دارید.
  2. برق پشتیبان را وصل کنید. اگر در حال تمیز کردن باتری ماشین هستید، ذخیره‌کننده حافظه را وصل کنید. بدیهی است که اگر در حال تمیز کردن یک ابزار برقی یا چراغ قوه هستید، لازم نیست نگران این موضوع باشید.
  3. باتری را جدا کنید. ترمینال مثبت را بپوشانید و آن را از باتری جدا کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی با آن تماس نگیرند.
  4. خنثی کننده را آماده کنید. جوش شیرین و آب را در یک فنجان یا روی برس مخلوط کنید. این کار را روی خود قاب باتری انجام ندهید.
  5. سکته های آهسته در ابتدا. ابتدا از برس پلاستیکی برای پاک کردن تکه های بزرگ خوردگی بالای باتری استفاده کنید. جوش شیرین را روی آن تکه ها بمالید تا خنثی شوند.
  6. دور از درپوش های هواکش برس بزنید. از قرار دادن هر یک از مخلوط خود در هر درپوش هوای برجسته یا سوراخ در بالای باتری خودداری کنید.
  7. فلز را مالش دهید. از برس سیمی روی پایه‌های باتری و پایانه‌های فلزی استفاده کنید، حتی اگر نمی‌توانید خوردگی را روی آنها ببینید.
  8. هر چیزی باقی مانده را خنثی کنید. برای خنثی کردن خوردگی اطراف قاب باتری، در صورت نیاز آب و جوش شیرین اضافه کنید.
  9. قسمت بالایی را کاملا خشک کنید. پایانه ها و قسمت بالایی قاب باتری را پاک کنید. دوباره مطمئن شوید که هیچ یک از مخلوط جوش شیرین و آب داخل جعبه باتری قرار نمی گیرد.
  10. باتری را دوباره وصل کنید. ابتدا ترمینال مثبت قرمز را وصل کنید، سپس زمین را وصل کنید.

خوردگی می تواند نشانه چیز دیگری باشد!

تست باتری را در نزدیکترین مرکز بین ایالتی تمام باتری یا هر مکانی که بین ایالتی در آن فروخته می شود، انجام دهید.

موقعیت در نزدیکی شما

 

خوردگی باتری خودرو چیست و چگونه هنگام تمیز کردن آن ایمن می‌مانید؟

گاز هیدروژن باعث بیشتر خوردگی باتری خودرو می شود که مشاهده می کنید. برای افراد بی بو، بی رنگ و غیرسمی است – اما برای فلز خورنده است. به همین دلیل هنگام کار با باتری خودرو باید دست و چشم خود را بپوشانید.

رشد پودر سبز یا سفید روی پایه باتری یک شیمی است. هیدروژن با تک پروتون و تک الکترون خود در بالای جدول تناوبی، به راحتی با اکثر فلزات واکنش نشان می دهد. دوزهای کوچک گاز هیدروژن به تدریج بیشتر فلزات از جمله فولاد، مس و بله، سرب را خورده می کند.

و شما نمی خواهید آن را لمس کنید. دستکش های نیتریل می توانند از دستان شما محافظت کنند و هر نوع عینکی می تواند از چشمان شما محافظت کند. علاوه بر این، ماندن در یک منطقه با تهویه مناسب از استنشاق ذرات سرگردان فلز خورده جلوگیری می کند.

اما آیا خوردگی ناشی از اسید باتری نیست؟

خوب، آنچه شما «اسید باتری» می نامید فقط اسید نیست.

مایع درون باتری خودرو ترکیبی از اسید سولفوریک و آب است. هنگامی که باتری شارژ می شود یا تخلیه می شود، مایع تغییر می کند. اگر باتری را شارژ کنید، مایع اسیدی تر می شود. اگر از قدرت زیاد استفاده کنید، بیشتر آب می شود. عبور جریان از باتری (و مایع درون آن) چیزی است که باعث می شود الکترولیت از حالت اسیدی به اسیدی کمتر تبدیل شود.

وقتی جریانی را از آب عبور می دهید اتفاق دیگری رخ می دهد: الکترولیز.

خوردگی در ترمینال منفی؟ استارتر خود را تست کنید.

برای تست کامل باتری خودرو، راه اندازی و شارژ سیستم، از نزدیکترین مرکز بین ایالتی تمام باتری خود یا هر مکانی که در آن Interstate فروخته می شود، بازدید کنید.

موقعیت در نزدیکی شما

جریان الکتریکی در آب، آب را به گاز هیدروژن و اکسیژن تقسیم می کند. برخی از باتری‌های خودرو دارای درپوش‌هایی هستند که اجازه می‌دهد آن گازها به‌طور بی‌خطر از خودرو خارج شوند (اما باید آن‌ها را با آب مقطر دوباره پر کنید.) برخی دیگر مهر و موم شده‌اند و روی گازها نگه داشته می‌شوند تا زمانی که بتوانند با الکترولیت دوباره ترکیب شوند و فقط یک سوپاپ اطمینان این کار را انجام می‌دهد. بگذارید مقداری گاز خارج شود

هر گاز هیدروژنی که از باتری خارج می شود می تواند با اولین ذره فلزی که به آن برخورد می کند تعامل داشته باشد. این می تواند پایه باتری سربی، یک گیره ترمینال آلومینیومی، سیم کشی مسی و غیره باشد. گاهی اوقات، می تواند با کمی گوگرد در تعامل باشد و آن را از باتری خارج کند. آن سولفید هیدروژن بعداً می تواند با فلزات دیگر واکنش دهد. این مقدار میکروسکوپی اسید سولفوریک است که با هیدروژن مخلوط شده است – اما به اندازه ای است که نمی خواهید خوردگی را لمس کنید.

 

بهتر از جوش شیرین: محصولات حرفه ای تر برای تمیز کردن خوردگی باتری

پاک کننده خوردگی باتری. آن را تکان دهید و روی خوردگی اسپری کنید. بعد از چند دقیقه می توانید آن را با برس پاک کنید.

پیشگیری از خوردگی این را پس از تمیز کردن پایانه های خورده شده اسپری کنید تا از ایجاد سریع خوردگی جدید جلوگیری کنید.

گریس دی الکتریک. بعد از اینکه باتری را دوباره وصل کردید، آن را کیک کنید تا هر چیزی که جریان برق را مختل کند، مسدود می کند. رسانای الکتریسیته نیست، پس آن را بین پایه و گیره قرار ندهید. اگر گیره‌های شما سیم‌کشی در معرض دید دارند، یک لایه از آن می‌تواند از خوردگی از خزش سیم زیر لاستیک جلوگیری کند.

برس پست باتری. انگشتانی را به اندازه یک پایه باتری تصور کنید، به جز با ده ها موی فلزی داخل آن. اگرچه مفید است و کار را به سرعت انجام می دهد، اما اگر باتری ماشین خود را فقط یک یا دو بار در سال تمیز کنید، ضروری نیست.

WD-40. می‌توانید از WD-40 روی پایه‌های باتری استفاده کنید، زیرا برای خنثی کردن خوردگی به گوشه‌ها کار می‌کند، اما ایده‌آل نیست. اگر نتوانید آن را تمیز کنید، آن وقت تبدیل به کثیف فردا می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در FAN ABZAR