انواع دفع زباله های اسیدی

اسیدها ترکیبات شیمیایی هستند که قادر به خنثی کردن طعم ترش و پایه هستند. اسیدها دهنده پروتون با یک باز واکنش هستند و می توانند آب تولید کنند. هنگامی که اسیدها با فلزات واکنش می دهند، می توانند با تولید گاز هیدروژن، خوردگی را تسریع کنند.

اسیدهای موجود در محیط خانه، مانند اسید سیتریک و اسید استیک، معمولا در سرکه و آب میوه ها یافت می شوند. اسیدهای دیگر مضرتر هستند و می توانند به عنوان محصولات جانبی از صنایع خاص تولید شوند. این محصولات جانبی باید به درستی دفع شوند تا از مردم و محیط زیست در برابر اثرات منفی کوتاه مدت و بلند مدت محافظت شود. به طور معمول، اسیدها به دو دسته تقسیم می شوند: اسیدهای معدنی و اسیدهای آلی. در این مقاله، تفاوت بین اسیدهای آلی و معدنی، انواع اسیدهایی که به روش‌های دفع خاصی نیاز دارند، از کجا این اسیدها می‌آیند و اثراتی که در صورت عدم دفع صحیح می‌توانند بر محیط‌زیست بگذارند، بررسی خواهیم کرد. .

اسیدهای آلی

اسیدهای آلی ترکیبات آلی هستند که خاصیت اسیدی دارند. اینها اسیدهای ضعیفی هستند که در محیطی مانند آب کاملاً تجزیه نمی شوند. اسیدهای آلی جرم مولکولی کمتری دارند و به شکل خنثی قابل اختلاط نیستند (به این معنی که نمی توان آنها را مخلوط کرد).

اسیدهای معدنی

اسیدهای معدنی که به عنوان اسیدهای معدنی نیز شناخته می شوند، از یک یا چند ترکیب معدنی به دست می آیند. این اسیدها خورنده بوده و در آب بسیار محلول هستند. اسیدهای معدنی یا بدون اکسیژن یا اکسواسید هستند و بسیاری از آنها معمولاً در آزمایشگاه‌ها و در بسیاری از محصولات تمیزکننده و سایر محصولات صنعتی یافت می‌شوند. اینها برخی از محصولاتی هستند که متوجه خواهید شد اسیدی هستند و چگونه آنها را به درستی از بین ببرید.

پاک کننده های کویل

  • برخی از پاک کننده های کویل حاوی یک ترکیب اسیدی یا قلیایی قوی هستند
  • این پاک کننده ها قبل از تخلیه باید خنثی شوند
  • هر مقدار استفاده نشده از پاک کننده های کویل باید از طریق خدمات دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC دور ریخته شود.

مبدل زنگ

  • به طور معمول مبدل های زنگ حاوی یک ترکیب قلیایی قوی یا اسید بوریک هستند
  • اگر مقادیر استفاده نشده مبدل زنگ زدگی دارید، باید از طریق سرویس دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC، آنها را دفع کنید.

ضایعات لحیم کاری اسیدی

  • ضایعات اسیدی لحیم کاری یک زباله خطرناک است زیرا حتی در صورت مصرف به شدت اسیدی است
  • در صورت استفاده از ضایعات اسیدی لحیم کاری با لحیم های نقره یا سرب، محلول ضایعات آن زباله خطرناک تلقی می شود.
  • این مواد باید با خیال راحت جمع آوری شده و سپس از طریق سرویس زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC دفع شوند.

بره‌کن‌های کف و موم

  • این کفپوش ها در صورت نو بودن حاوی ترکیبات قلیایی قوی هستند
  • این مواد باید قبل از تخلیه استفاده شوند
  • اگر مقادیر استفاده نشده ای از واکس های کفپوش دارید که می خواهید دور بیندازید، باید آنها را به یک سرویس دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC ارسال کنید.

مواد شیمیایی استخر

  • اگر مقادیر استفاده نشده ای از مواد شیمیایی استخر دارید که می خواهید دور بریزید، مانند موریاتیک یا نیتریک، باید از طریق سرویس دفع زباله های خطرناک ارسال شود.
  • هر مقدار استفاده نشده از مواد شیمیایی استخر مانند شوک استخر، محلول های سفید کننده یا هیپوکلریت سدیم، باید از طریق یک سرویس دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC ارسال شود.

پاک کننده های تخلیه

  • پاک کننده های فاضلاب شما زمانی که جدید هستند حاوی ترکیبات قلیایی قوی هستند
  • این مواد باید قبل از تخلیه استفاده شوند
  • هر مقدار استفاده نشده ای که می خواهید دور بریزید باید از طریق یک سرویس دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC ارسال شود.

شما نمی خواهید اسیدها، حلال ها یا بازها را با هم جمع کنید. هر یک از این مواد باید یک ظرف جداگانه داشته باشند و در صورت نشت در هر یک از ظروف، باید در جایی نگهداری شوند که نتوانند مخلوط شوند.

هنگامی که از زباله های اسیدی یا قلیایی استفاده می کنید، باید آنها را به عنوان زباله های خطرناک جمع آوری کنید و در ظروفی که دارای مهر و موم محکم هستند نگهداری کنید. اگر از این مواد شیمیایی با فلزات استفاده می کنید، فلزات باید روی برچسب ظرف مشخص شوند.

هر پارچه یا حوله ای که برای استفاده از بازها یا اسیدها استفاده شده است باید جمع آوری شده و در ظروف جداگانه از مایعات مصرف شده دور ریخته شود. 

اطلاعات بیشتر در مورد ضایعات قلیایی

سالانه تقریباً دو میلیارد تن زباله قلیایی در سراسر جهان تولید می‌شود و این زباله‌ها در صورت عدم مدیریت و دفع صحیح می‌توانند آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها را آلوده کنند. زباله های قلیایی را می توان به صورت جامد یا به شکل لجن مانند یافت کرد. زباله های قلیایی به عنوان یک محصول جانبی از فولاد، زغال سنگ، آلومینیوم، سوزاندن زباله یا صنعت ساخت و ساز تشکیل می شوند. شاید نمی دانستید که زباله های قلیایی برای محیط زیست سمی هستند، اما اینطور هستند. اگر زباله های قلیایی به اکوسیستم های آبی نفوذ کنند، می توانند PH آب و غلظت فلزات را بالا ببرند و اکسیژن مورد نیاز آبزیان برای بقا را مصرف کنند. نه تنها این اکوسیستم ها را مختل می کند و به آن آسیب می رساند، بلکه می تواند به طور بالقوه به منابع آب شیرین شهرها نیز آسیب برساند. 

گسترده‌ترین و مزمن‌ترین تأثیر زیست‌محیطی پسماندهای قلیایی، شیرابه‌ها بر روی آب‌های دریافت‌کننده، به‌ویژه در مکان‌های دفع قدیمی و متروکه است. شیرابه را می توان مایعی تعریف کرد که از محل دفن زباله عبور می کند و مواد محلول و معلق را از آن استخراج می کند. رفتار ژئوشیمیایی شیرابه قلیایی به شیمی آب نفوذی بستگی دارد. ترکیب فیزیکوشیمیایی و سن باقی مانده؛ ماهیت هر گونه زباله های ته نشین شده مشترک؛ تنظیمات هیدروژئولوژیکی (به عنوان مثال نرخ جریان، وضعیت ردوکس، زمان اقامت آب). خواص زمین بومی، و شیمی آب دریافت کننده ( Maes et al., 2008 ).

دفع صحیح ضایعات اسیدی و بازها

اصولاً هرگز نباید مواد شیمیایی را در زهکشی دفع کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه از ظرف مناسب برای نگهداری مواد شیمیایی در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید استفاده می کنید. ظرف مناسب برای نگهداری این مواد شیمیایی، یک کربوه زباله است که برای استفاده از بازها و اسیدها تعیین شده و سپس از طریق یک سرویس دفع زباله های خطرناک مانند Environmental Marketing Services، LLC دفع می شود. ما می‌توانیم در مورد نیازهای حذف زباله کمک کنیم یا راه‌حلی جایگزین پیشنهاد کنیم.

دفع زباله های اسید کرومیک و محلول های دی کرومات

محلول های زائد اسید کرومیک مخلوطی از دی کرومات پتاسیم غلیظ و اسید سولفوریک هستند. این مواد شیمیایی برای تمیز کردن ظروف شیشه‌ای آزمایشگاهی شما استفاده می‌شوند، زیرا بیشتر باقیمانده‌ها را اکسید می‌کنند، زیرا لایه نازکی از سطح شیشه را می‌خورند و سطحی تمیز و جدید از خود به جا می‌گذارند. در حالی که بسیاری از آزمایشگاه ها از این مواد شیمیایی استفاده می کنند، به دلیل مسائل زیر توصیه نمی شود:

  • وقتی کروم شش ظرفیتی در محلول های فوق وجود داشته باشد سرطان زا است.
  • ضایعات اسید کرومیک یک اکسید کننده قوی است و هنگامی که با مواد قابل اکسید شدن ترکیب می شود، به شدت واکنش نشان می دهد، حتی منفجر می شود.
  • هنگامی که هالوژن یا کلرید را به محلول های پاک کننده اسید کرومیک اضافه می کنید، می تواند یک سرطان زا بسیار سمی و فرار ایجاد کند. به دلیل این خطر، استفاده از هودهای شیمیایی برای این مواد به شدت توصیه می شود.
  • محلول‌های تمیزکننده اسید کرومیک را نمی‌توان خنثی کرد و نمی‌توان آن‌ها را در سیستم فاضلاب ریخت، زیرا فلز کروم باقی می‌ماند.
  • محلول های پاک کننده غیر سمی و زیست تخریب پذیر زیادی وجود دارد که می توانید به جای اسید کرومیک از آنها استفاده کنید. اینها چندتا هستند-

– الکونوکس

– پیرس RBS-35

– حمام اولتراسونیک

– سورفکتانت های زیست تخریب پذیر

آنچه باید در مورد دفع زباله های اسیدی بدانید

تمام مواد شیمیایی، از جمله ضایعات اسیدی، باید زمانی که دیگر مورد نیاز یا مورد نیاز مرکز شما نباشد، دور ریخته شوند. شما باید از مخلوط کردن انواع مختلف مواد شیمیایی خودداری کنید و باید ظرف مناسبی را برای جریان زباله برای زباله های اسیدی خود انتخاب کنید.

برای اینکه حاوی اسیدها یا بازهای غلیظ خود باشید، باید یک بطری اسید به اندازه 2.5 لیتر داشته باشید. بطری های شیشه ای یک گالن برای ضایعات پایه یا اسید کار نمی کنند زیرا وزن مخصوص بالای ماده شیمیایی و نازکی ظروف شیشه ای یک گالن خطر شکستن ظرف را افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید که ظرف باید درپوش داشته باشد و هر یک از ظروف مورد استفاده شما باید دارای برچسبی باشد که داخل آن قرار دارد. برای جلوگیری از ریختن آن، نباید بیش از هشتاد درصد را در هیچ ظرفی قرار دهید. سپس محفظه باید با درپوش پیچی مناسب بسته شود. پس از هشتاد درصد پر شدن، برچسب زدن و مهر و موم شدن مناسب، باید قسمت بالایی و کناره های هر ظرف را تمیز و ضد عفونی کنید.

حمل و نقل و طرح اضطراری برای دفع زباله های اسیدی

اسیدها هرگز نباید در ظروف فلزی ذخیره یا حمل شوند. ظرف باید به درستی برچسب گذاری شده و در جایی که امکان جابجایی، ریختن یا شکستن آن وجود نداشته باشد، در وسیله نقلیه نگهداری شود.

هنگامی که از اسیدها استفاده می شود و به ویژه زمانی که زباله های اسیدی برای دفع حمل و نقل می شوند، ممکن است نشت یا نشت اتفاقی رخ دهد. هر آزمایشگاه و همه وسایل نقلیه حمل و نقل باید تجهیزات اضطراری مورد نیاز را در دسترس داشته باشند که بتواند به اندازه کافی هر یک از مواد اسیدی را جذب کند.

تجهیزاتی که باید به راحتی در دسترس باشند شامل آهک، خاکستر سودا یا بی کربنات سدیم برای رسیدگی به نشت‌های کوچک است. پسماندهای اسیدی باید در ظرفی ریخته شوند و به درستی برچسب گذاری شوند. سپس این ناحیه باید با مقدار قابل توجهی آب شسته شود. اجازه ندهید بقایای این نشت رودخانه ها یا نهرهای مجاور را آلوده کند.

Environmental Marketing Services، LLC متخصص رسیدگی، ذخیره سازی، برچسب گذاری، حمل و نقل و دفع هر گونه زباله خطرناک یا اسیدی است که تأسیسات شما تولید می کند. اگر در مورد مدیریت زباله های اسیدی خود سؤالی دارید یا نیاز به راه اندازی خدمات ما برای مدیریت دفع زباله های خطرناک تأسیسات خود دارید، با ما صحبت کنید. متخصصان ما در خدمات بازاریابی محیطی اینجا هستند تا به شما در مورد نیازهای حذف زباله کمک کنند یا راه حل جایگزینی را پیشنهاد کنند!

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در FAN ABZAR